بهترین گینرهای افزایش وزن و حجم که باید بشناسید

بهترین گینرهای افزایش وزن و حجم

اگر بدنساز هستید یا ورزشکار حرفه ای، بدون شک با مکمل هایی که به اسم گینر معرفی می شوند آشنا هستید. گینرها انواع مختلفی دارند که گینر افزایش وزن و گینر افزایش حجم از محبوب ترین آن هاست. با وجود مکمل های تقلبی که این روزها در بازار به فروش می رسند شناخت دقیق بهترین گینرها می تواند انتخاب را برایتان ساده تر کند. در این مقاله از مسترفیت سعی می کنیم به بررسی گینرهای افزایش وزن و حجم بپردازیم و بهترین مکمل ها را معرفی کنیم.

 

 گینر چیست و چه می کند؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین گینرها برویم باید با این مکمل ها آشنا باشیم. همانطور که می دانید گینرهای موجود در بازار به دو دسته گینر افزایش وزن و گینر افزایش حجم تقسیم بندی می شوند. گینرهایی که برای افزایش وزن به فروش می رسند نوعی پودر پروتئینی اند که کالری و پروتئین بالایی دارند و در عین حال چربی و قند آن ها پایین است. این گینرها می توانند به خوبی جایگزین وعده غذایی شوند و در کنار رژیم غذایی متنوع برای افزایش کالری های دریافتی استفاده گردند.

مقدار کالری که در هر سروینگ وارد بدن می شود از مکملی به مکمل دیگر متفاوت است. به عنوان مثال برخی از تولیدکننده ها هستند که به ازای هر سروینگ 400 کیلوکالری وارد بدن تان می کنند. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که سخت وزن اضافه می کنید و دوست دارید خودتان را از شر مشکلاتی که گریبان گیرتان کرده است برهانید بدون شک استفاده از گینرهای افزایش وزن بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

 نوع دوم گینر را گینر افزایش حجم می نامند. اولین و مهم ترین موردی که ورزشکاران به هنگام ورزش با آن مواجه می شوند عضله سازی است. تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید عضله سازی کنید اما روند آن را کُند ببینید؟ اگر احساس می کنید روند عضله سازی در بدن تان آنگونه که باید به پیش نمی رود می توانید از گینرهای افزایش حجم استفاده کنید. این گینرها پروتئین های با کیفیتی در اختیارتان می گذارند و به عضلات تان کمک می کنند راحت تر از قبل رشد کنند.

 

ترکیبات تشکیل‌دهنده گینر

به‌طور کلی مکملی بسیار پرکالری و حاوی کربوهیدرات و پروتئین و مقادیری چربی سالم است. یک گینر خوب باید شامل اسید آمینه‌ لازم، کربوهیدرات پیچیده یا ساده (با توجه به نوع آن) و طیف وسیعی از مواد معدنی و ویتامین‌های لازم باشد.

هرچه مکمل باکیفیت‌تر باشد پروتئین به کار رفته در آن هم باکیفیت‌‌تر است. در گذشته برخی مکمل‌ها از قند و چربی تولید می‌شدند که بسیار برای افزایش وزن خوب ولی برای سلامتی و روند تناسب اندام مضر بودند!

 

اهمیت انتخاب گینر مناسب

برای انتخاب و خرید گینر متناسب با نیاز خود ابتدا باید ویژگی‌های گینرها را بشناسید. در اولین قدم باید بدانید که دو نوع گینر داریم؛ ویت گینر و مس گینر. هر کدام از این دو مکمل برای رسیدن به هدفی فرموله شده‌اند.

پودر جي تي مس ای اس اس از ترکیباتی نظیر پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها تشکیل شده و در نتیجه منابع غذایی مورد نیاز برای بدن را فراهم می‌کند. در کنار فراهم کردن موارد مورد نیاز بدن، در جذب هر چه بیشتر مواد غذایی هم موثر بوده و منجر به افزایش وزن فرد خواهدشد. افرادی که مشکل کمبود وزن داشته یا خیلی دیر وزن می‌گیرند، می‌توانند به راحتی از این مکمل استفاده کرده و در عرض کوتاه‌ترین زمان به وزن ایده‌ال خود برسند.

 

بهترین گینرهای افزایش وزن و حجم را بیشتر بشناسید

 حالا که تا حدودی با گینر و کارکرد آن آشنا شدیم باید به سراغ معرفی بهترین گینرهای موجود در بازار برویم. به خاطر داشته باشید که این روزها برندهای زیادی در حال تولید مکمل های ورزشی هستند و مواد تشکیل دهنده متفاوتی را در اختیارتان می گذارند. مکمل هایی که در ادامه معرفی می کنیم جزء محبوب ترین گینرهای سال به حساب می آیند و توسط ورزشکاران مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

 گینر اپتیموم نوتریشن سریوس مس:

اپتیموم نوتریشن سریوس مس گینر

 

مکمل سریوس مس اپتیمم نوتریشن یکی از بهترین گینرهایی است که می توانید در بازار پیدا کنید. این مکمل بیش از 1250 کالری وارد بدن تان می کند و در عین حال 50 گرم پروتئین، 252 گرم کربوهیدرات و بیش از 25نوع ویتامین و مواد معدنی در خود دارد. بهتر است بدانید که سریوس مس در خود کراتین و گلوتامین هم دارد و همین امر آن را از سایر مکمل های مشابهی که در بازار وجود دارد متمایز می سازد. این محصول با وجود مواد تشکیل دهنده با کیفیتی که در خود دارد به شما کمک می کند هم وزن تان را بیشتر کنید و هم به فکر رشد عضلات تان باشید. نگران اضافه شدن چربی نباشید. این محصول کمتر از 5 گرم چربی دارد و بدن تان را سالم تر از آن چیزی که فکرش را می کنید نگه می دارد.

 

اگر به طور طبیعی فرد لاغری هستید یا متابولیسم بدن تان به شدت بالاست مکمل سریوس مس بهترین و ایده آل ترین انتخاب برایتان خواهد بود. به کمک این محصول می توانید وزن تان را به شیوه بهتری افزایش دهید. حتی اگر نمی خواهید بدنساز باشید باز هم می توانید از مزایای این مکمل به نفع خودتان استفاده کنید.

 شرکت اپتیموم نوتریشن پیشنهاد می کند یک سروینگ از این مکمل را صبح و بعد ازظهر میل کنید تا بدن تان سریع تر بازسازی شود. برای اینکه بیشترین استفاده را از این گینر ببرید می توانید میوه تازه یا میوه منجمد را با شیر یا آب ترکیب کنید و میل نمایید. حتی می توانید بسته به سلیقه تان از آجیل، میوه و یخ هم استفاده کنید. یادتان باشد که سریوس مس گینر اپتیموم نوتریشن در طعم های موز، شکلات، شکلات کره بادام زمینی ، کوکی، خامه و توت فرنگی و طعم وانیل ارائه می شود. اگر با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می کنید یا بیماری دیگری دارید بهتر است قبل از مصرف این محصول با پزشک تان مشورت کنید.

 

 ویژگی ها  و مزایای سریوس مس:

  • 1250 کالری
  • v  50 گرم پروتئین
  • v  252 گرم کربوهیدرات
  • چربی 4.5 گرم

 

مس گینر کامبت ایکس اِل ماسل فارم:

کامبت ایکس ال

برای افرادی که به دنبال محصولات نوآورانه هستند و می خواهند بهترین گینرها را در برنامه غذایی شان داشته باشند شرکت ماسل فارم یک انتخاب بی نظیر خواهد بود. مس گینر کامبت ایکس اِل ماسل فارم به گونه ای طراحی و تولید شده است که در خود پروتئین بالایی دارد و می تواند چربی های ضروری را برای داشتن وزنی متعادل فراهم کند.

یک سروینگ از این محصول بیش از 1270 کالری وارد بدن تان می کند و در آن 252 گرم کربوهیدرات، 50 گرم پروتئین، دانه چیا و تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط نیز دیده می شود. اگر ورزشکار هستید و می خواهید یک گینر مطمئن را در برنامه هایتان داشته باشید باید گینر ماسل فارم را امتحان کنید.

شرکت ماسل فارم همیشه به دنبال تولید مواد مغذی سالم و خالص بوده است.  برای اینکه بهترین نتیجه را از این مکمل ببرید بهتر است یک گرم یا همان چهار اسکوپ از آن را با آب سرد ترکیب کنید. بسته به رژیم غذایی که دارید می توانید از این محصول یک الی سه بار در روز استفاده کنید. از آنجایی که این محصول حاوی گلوتن است ممکن است برای برخی از افراد حساسیت زا باشد. پس مراقب باشید.

 

ویژگی های کلیدی مکمل مس گینر کامبت ایکس اِل ماسل فارم:

  • در خود کالری، پروتئین و کربوهیدرات با کیفیتی دارد.
  • حاوی اسیدهای چرب ضروری است.
  • ورزشکاران معتبر دنیا از آن استفاده می کنند.
  • ریکاوری و رشد عضلات را تسریع می کند.

 

بهترین گینرها، مس تک ماسل تک:

مس تک

 

 برای همه افرادی که ورزشکار هستند و از مکمل های ورزشی استفاده می کنند اسم شرکت ماسل تک یک واژه آشنا خواهد بود. این شرکت در طول سال ها فعالیت خود تلاش کرده است بهترین و با کیفیت ترین مکمل های ورزشی را در اختیار ورزشکاران قرار دهد. مس تک این شرکت یکی از مکمل های بی نظیری است که در خود 60 گرم پروتئین، 17 گرم آمینو اسید زنجیره دار، 156 گرم کربوهیدرات دارد و بلوک های سازنده عضلات قدرتمند را در اختیار بدن تان قرار می دهد. اگر یک گینر با کیفیت می خواهید می توانید از این محصول به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.

شرکت ماسل تک همه محصولات خود را مورد بررسی قرار می دهد تا از نتایج بهینه آن ها اطمینان حاصل نماید. کافیست یک سروینگ یا حتی نیم سروینگ از مس تک را با آب یا شیر مخلوط کنید و بنوشید.

 

 ویژگی های کلیدی مس تک:

  • خلوص و کیفیت آن تست شده است.
  • BCAA های مورد نیاز بدن را فراهم می کند.
  • اندازه سینه و بازو را افزایش می دهد.
  • به ساخت سریع عضلات کمک می کند.

 

گینر ترومس بی اس ان:

بهترین گینرها؛ترومس

 

برای افرادی که به دنبال بهترین گینر افزایش وزن هستند ترومس BSN یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود. این مکمل حدود1200 کالری وارد بدن تان می کند و در خود 50 گرم پروتئین،213 گرم کربوهیدرات و 17گرم چربی دارد. به کمک این مکمل می توانید سنتز پروتئین را در بدن تان تسریع کنید و به تبع آن وزن و عضلات تان را بیشتر نمایید.

 

سوپر مس گینر دایماتیز:

بهترین گینرها سوپر مس دایماتیز

این مس گینر توسط شرکت دایماتیز ساخته شده است و می تواند پاسخگوی نیاز ورزشکارانی باشد که به دنبال افزایش حجم عضلات خود هستند. این محصول یکی از بهترین گینرها به حساب می آید که در خود 52 گرم پروتئین،252 گرم کربوهیدرات، 19 گرم شکر و 2 گرم مخلوط آمینواسیدها را دارد. به کمک این محصول در کنار افزایش حجم عضلات تان می توانید ریکاوری بدن را هم تسریع کنید.

 

مکمل مس جیم:

بهترین گینرها؛مس جیم

چیزی که مکمل مس جیم را از سایر گینرهای موجود متمایز می کند ترکیبات متنوع برای داشتن رژیم غذایی متعادل است. شما می توانید در این محصول 3نوع پروتئین، دو نوع کربوهیدرات و چربی های مفید متنوعی را پیدا کنید. وجود 30 گرم پروتئین، 30 گرم کربوهیدرات، 5 گرم فیبر غذایی، 4 گرم فیبر این محصول را به یکی از بهترین گینرها تبدیل کرده است.

 

گینر استک پروتئین ای وی ال:

بهترین گینرها، استک ای وی ال

 

 اگر از ورزشکاران مختلف بپرسید برند ای وی ال را یکی از بهترین برندهای سازنده مکمل های بدنسازی می دانند. حتماً برای شما هم پیش آمده است که بخواهید از محصولات این برند استفاده کنید. اگر اولین باری است که از شرکت ای وی ال خرید می کنید این مکمل برایتان یک انتخاب عالی خواهد بود. به کمک این گینر هر آنچه که برای ساخت عضلات و حفظ توده عضلانی نیاز خواهید داشت را دریافت می کنید. گلوتامینی که در این محصول یافت می شود جلوی خستگی بعد از تمرین را می گیرد و باعث تسریع بازسازی عضلات می شود. در هر سروینگ از استک ای وی ال  50 گرم پروتئین،10 گرم گلوتامین، 10 گرم BCAA و 880 کالری دریافت خواهید کرد.

 

بهترین گینرها؛مس گینر ترنسپلنت لبز:

 

شرکت ترنسپلنت لبز در سال 2015 افتتاح شد و در طول سال ها فعالیت خود تلاش کرد محصولات با کیفیتی در اختیار مشتریانش بگذارد. مس گینر این شرکت با وجود مواد تشکیل دهنده خالص و با کیفیتی که در خود دارد می تواند یک گینر بی نظیر برای شما باشد. در هر سروینگ از این محصول 750 کالری،53 گرم پروتئین وی کنستانتره، 100 گرم کربوهیدرات، 3 گرم کراتین مونوهیدرات و 8 گرم فیبر یافت می شود.

گینر مس تک اکستریم 2000 ماسل تک

اگر به دنبال یک مکمل عالی می گردید که در خود کالری، پروتئین و کربوهیدرات زیادی داشته باشد این محصول برای شما تولید شده است.هر سروینگ از این مکمل می تواند بیش از 2000 کالری برایتان فراهم آورد و در عین حال 6 گرم چربی، 456 گرم کربوهیدرات و 60 گرم پروتئین را برایتان به ارمغان آورد. مکمل مس تک اکستریم در کنار همه این مواردی که بیان کردیم 17.8 گرم از بی سی ای ای ها را هم برای بدن تان تامین می کند که از این مقدار 8.2 گرم آن مربوط به ال لوسین است. علاوه بر این 10 گرم کراتین مونوهیدرات خالص هم در این محصول دیده می شود و همین امر آن را به یک مکمل عالی تبدیل می کند. شما می توانید یک الی دو اسکوپ از این مکمل را مخلوط کنید و در طول روز بنوشید.

مس گینر گلد کوین لورون 3 کیلویی

برای افرادی که به دنبال یک گینر عالی هستند مس گینر گلد کوین لورون هم می تواند یک انتخاب عالی باشد. این محصول از مواد تشکیل دهنده باکیفیتی تولید شده است و استفاده از آن می تواند قدرت و اندازه عضلات شما را افزایش دهد. به کمک این محصول و در هر سروینگ از آن می توانید 70 گرم پروتئین، 72 گرم کربوهیدرات، 12 گرم چربی و 676 کالری به دست آورید. مواد تشکیل دهنده این مکمل به گونه ای انتخاب شده است که به بهبود عضلات شما کمک می کند و در آن بیش از 70 گرم ترکیب پروتئین وی خالص دیده می شود. همه این مواد دست در دست هم می دهند تا این مکمل بهترین گزینه برای دسترسی به آمینواسیدها و مواد مغذی مختلف باشد.

همانطور که می دانید پروتئین به رشد و حفظ حجم عضلات کمک می کند، استخوان های سالمی برایتان به ارمغان می آورد و می تواند آمینواسیدهای ضروری و مورد نیاز بدن شما را تامین کند. استفاده از پروتئین در کنار کربوهیدرات برای افرادی که در حال انجام تمرینات قدرتی و مقاومتی هستند می تواند مفید باشد و آن ها را در رسیدن به اهداف شان یاری نماید. کراتین هم به افزایش عملکرد جسمی کمک می کند و رشد عضلات را بهبود می بخشد. البته این تنها مزیت کراتین نیست. این ماده عملکرد شناختی را بهتر می کند و ظرفیت ورزشی شما را افزایش می دهد. ترکیبی از آمینواسیدهای بی سی ای ای و ال گلوتامین هم می تواند در سنتز پروتئین و بهبود ریکاوری موثر باشد.

 

گینر آنابولیک مس یو اس ان USN

اگر به دنبال یک محصول عالی با مواد تشکیل دهنده باکیفیت هستید گینر آنابولیک مس یو اس ان بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. این محصول از پروتئین و کربوهیدرات باکیفیتی تولید شده است و همین امر باعث می شود بدون افزایش چربی عضلات قدرتمندی کسب کنید. بهتر است بدانید که هر سروینگ از این مکمل  1270 کالری برایتان تامین می کند و عضله سازی را تسهیل می نماید. در این مکمل از 4 منبع پروتئینی استفاده شده است و همین امر ساخت عضلات را راحت تر می کند.

 

گینر مس کوین لورون آنابولیک

آنابولیک مس یکی از بهترین انتخاب ها برای ورزشکارانی است که به دنبال افزایش حجم غضلات خود هستند. این مکمل برای افرادی طراحی شده است که همیشه به دنبال موفقیت هستند و می خواهند حجم بیشتری به دست آورند.  این مکمل باعث رشد عضلات و تقویت قدرت آن ها می شود. با فرمولاسیون پیشرفته و قدرتمند آن شما می توانید 48 گرم از ترکیب پروتئین، 54 گرم از کربوهیدرات ها را به دست آورید. چیزی که این محصول را از سایر محصولات مشابه در بازار متمایز می کند استفاده از منابع پروتئینی مختلف است. بهتر است بدانید که در این مکمل  از 4 منبع پروتئینی همچون پروتئین وی کنستانتره، پروتئین وی ایزوله، پروتئین وی ایزوله هیدرولیزه، پروتئین کازئین هیدرولیزه استفاده شده است. این محصول رشد سلول های عضلانی را تحریک می کند، سنتز پروتئین را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند با خستگی بعد از تمرین مبارزه کنید. در کنار همه این مواردی که بیان کردین مواد دیگری هم در این مکمل استفاده شده است که از جمله آن ها می توان به DAA، عصاره شنبلیله، کراتین مونوهیدرات و تائورین اشاره کرد.

گینر مای پروتئین 2/5 کیلو

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال افزایش حجم عضلات خود هستید استفاده از گینر مای پروتئین بهترین گزینه برایتان خواهد بود. هر سروینگ از این مکمل می تواند 31 گرم پروتئین، 50 گرم کربوهیدرات و 388 کالری برایتان فراهم آورد. به کمک این محصول قادر خواهید بود عضلات قدرتمندتری داشته باشید و تمرینات ورزشی خود را به سطح بعدی ببرید.

 

معرفی انواع مکمل gainer

انواع gainer مکمل چیست ؟ به صورت کلی این مکمل ها به دو گروه افزایش دهنده حجم(mass gainer) و مکمل های افزایش دهنده وزن (weight gainer) طبقه بندی می شوند که در ادامه به بررسی بیشتر انواع آنها می پردازیم:

 

مکمل های افزایش دهنده وزن (weight gainer)

این گروه که به مکمل های گین آپ هم معروفند میزان کربوهیدرات موجود در محصول در مقایسه با پروتئین آن بیشتر بوده (نسبت ۳ به ۱) و به این ترتیب می توانند افزایش وزن بیشتری ایجاد نمایند.

در ساخت این گروه از مکمل ها، علاوه بر کربوپروتئین از چربی، ویتامین ها و مواد معدنی هم استفاده شده است و به دلیل کالری بسیار بالایی که دارند (۷۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلوکالری انرژی در هر سروینگ) مناسب افرادی است که به سختی وزن اضافه می کنند. تیپ بدنی این افراد عموما اکتومورف بوده و بدنشان سوخت و ساز بالایی دارد. این گروه از افراد علی رغم اشتهای زیادی که دارند کم وزن هستند و یا بسیار سخت افزایش وزن پیدا می کنند.

 

مکمل های افزایش دهنده حجم (mass gainer)

مواد اولیه به کار رفته در ساخت این گروه از محصولات مشابه نمونه افزایش دهنده وزن است، با این تفاوت که هر سروینگ آن تنها  ۴۵۰ الی ۱۰۰۰ کیلوکالری داشته و این به معنای به کار رفتن کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر در آن هاست.

البته در برخی از مکمل های افزایش حجم نسبت کربوهیدرات و پروتئین برابر بوده و به دلیل استفاده شدن از کربوهیدرات های ساده و پیچیده در کنار پروتئین های باکیفیت، استفاده از این محصولات می تواند افزایش حجم مطلوبی در عضلات شما ایجاد نماید.

این گروه از مکمل ها برای افرادی که برنامه ورزشی مشخصی دارند (عموما ورزش های قدرتی با شدت بالا) و قصد دارند به کمک بهره گیری از مکمل و تمرینات ورزشی فرم بدنی بهتری داشته باشند مناسب خواهد بود.

 

حرف آخر:

اگر سری به فروشگاه های اینترنتی یا داروخانه ها بزنید ردپای گینرهای مختلفی را خواهید دید. برخی از این گینرها ایرانی و بعضی هایشان خارجی هستند. در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه به معرفی بهترین گینر افزایش وزن و حجم بپردازیم و راه را برای افرادی که به دنبال خرید محصولات با کیفیت و البته تایید شده هستند هموار سازیم. اگر تجربه ای در زمینه مصرف این محصولات دارید می توانید در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

4 دیدگاه در “بهترین گینرهای افزایش وزن و حجم که باید بشناسید

  1. mohammad میگوید:

    عالی بود . این فهرست به درد هر ورزشکاری می خوره. لطفا درباره مکمل ها و نحوه مصرف شون بیشتر بنویسید

  2. حمید میگوید:

    سلام ممنون از مقاله کاملتون، خیلی از سوالامو با خوندن این مقاله پیدا کردم

  3. mahdi میگوید:

    خیلی‌ ممنون‌ از‌ شما‌ بابت‌ اطلاعات‌ مفید‌ و ارزشمند‌تون‌ ‌‌عالی‌ بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *